9/25/15

Wayang Inside Out

Now Playing: Photograph - Ed Sheeran (JuNCurryAhn)


Semenjak Inside Out masuk wayang, selang seminggu ada je kawan-kawan datang kat aku dengan reaksi, "Weh! Weh! Tengok Inside Out weh! Best gila!"

Sama pulak tu dorang punya level of excitement.

Jadi, menjelang cuti sekolah aku bercadang nak ajak adik-beradik aku semua pergi tengok Inside Out. Aku macam ada ragu-ragu juga, dorang nak terima ke idea aku sebab cerita tu dah 3 minggu kat wayang.

Tapi lepas tu, aku relaks je sebab dorang ni baru sampai rumah dari asrama. Jadi, takkanlah dorang dah tengok sebelum aku.

Sedang aku bersantai-santai lepas makan nasi, Ain bersuara, "Aimi, Isyia ajak tengok wayang."

"Cerita apa?" aku balas tenang.

"Maze Runner."

Aku gelak-gelak, "Haa, dah tengoklah!".
Hari pertama tayangan lagi aku dah tengok. Siap tempah tiket online pulak tu.

Tapi cuba lah teka ...

Aku pergi tengok lagi sekali dengan 4 lagi adik aku.

Sempena cuti sekolah juga, aku persembahkan Kek Butter ikut resipi Namee Roslan.
Separuh kek je di-sprinkle coklat, sebab terpengaruh dengan Two-Face dalam Dark Knight.


Belum 2016 lagi tapi aku dah excited nak tunggu Suicide Squad (selepas tengok trailer) dan Now You See Me 2 (selepas tengok poster).

Untuk 2015 pulak, aku tengah tunggu Mockingjay 2. Fuh, jantung berdegup deras tengok trailer-nya. Nak pulak aku memang baca novel-novelnya dan movies yang sebelum ni semuanya memuaskan hati.

Dalam masa terdekat pulak, aku nak sangat pergi tengok Polis Evo. Trailer dia betul-betul menarik perhatian aku. Nak-nak pulak berulang kali trailer tu dimainkan di FFM ke-27. Lepas tu, Shaheizy Sam boleh pulak promosi sebelum bagi anugerah. 

Kalau kau sangka aku nak tengok Hotel Transylvania 2 pun betul jugak.
Tapi Polis Evo dulu.


Oh aku tak cerita lagi pasal aku dengan Manda pergi FFM ke-27 tu, kan?  

2 comments:

Mikael Sahaja said...

Hai. Just nak tanya, ada menulis dekat Wattpad tak? :)

Aimi said...

Hai Mikael. Belum lagi buat masa ni (: